Znaczenie personalizowanych kalendarzy w budowaniu marki
Czy personalizowany kalendarz może zbudować nam markę? Tak, jeśli są spełnione określone warunki co do jego wyglądu lub ekspozycji. W poniższym artykule przyjrzymy się zależnościom pomiędzy rozpoznawalnością danego brandu a możliwościami, jakie oferuje kalendarz biznesowy.
Jakie treści może zawierać personalizowany kalendarz?
Oprócz podziału roku na miesiące, dni, a nawet godziny, kalendarz personalizowany może zawierać szereg informacji na temat konkretnej marki lub reprezentującego ją przedsiębiorstwa. Dane te mogą być bardzo unikatowe, a ich celem jest najczęściej stworzenie pozytywnego obrazu marki. Załóżmy, że chcemy stworzyć kalendarze biznesowe dla typowej firmy produkcyjnej. Co znajdziemy w ich treści?
Krótkie wpisy przybliżające markę, jej historię, a także specyfikację, w jakiej działa.
Logo firmy, zdjęcia produktów, hal produkcyjnych.
Zdjęcia pracowników, członków zarządu itd.
Personalizacja kalendarzy biznesowych pozwala na zwiększenie ich atrakcyjności, a także na ukierunkowanie związanego z nimi przekazu na konkretną grupę odbiorców, w tym potencjalnych klientów.
Jak wykorzystać potencjał kalendarzy personalizowanych?
Jak kreować budowanie marki poprzez personalizowanie kalendarzy? Po pierwsze, dzięki oddziaływaniu ciągłego przekazu, w którym tematem nr 1 jest logo firmy, jej historia, a także produkty z nią związane, pogłębia się świadomość i tożsamość marki w umysłach potencjalnych klientów i kontrahentów. Dane, z którymi zaznajamiamy się przez cały czas, łatwiej zapadają nam w pamięci i co najważniejsze - budują u odbiorców poczucie zaufania i lojalności.
Drugą kwestią, o której nie wolno zapominać, jest specyfika kalendarza, jako skutecznego narzędzia reklamowego. Mamy tu do czynienia z nośnikiem informacji, który jest eksponowany przez cały rok. Z umieszczoną w nim reklamą mamy do czynienia przez bardzo długi czas. To coś więcej niż reklama w mediach społecznościowych, która szybko umknie nam w trakcie scrollowania.
Co decyduje o skuteczności personalizowanych kalendarzy?
Jakie czynniki mają wpływ na to, aby dzięki kalendarzom personalizowanym możliwe było rzetelne budowanie marki?
Właściwe zrozumienie odbiorcy
Kalendarz personalizowany to forma reklamy, którą przygotowuje się zarówno z myślą o danej marce, jak i konkretnym odbiorcy. W kalendarzu powinny znaleźć się informacje, które przyciągną jego uwagę. Naturalnie muszą być one dopasowane do profilu firmy. W kalendarzu dla firmy projektowej warto umieścić dotychczasowe grafiki (projekty). Z kolei w przypadku firm produkcyjnych warto umieścić informacje o cyklu i technologiach wytwarzania konkretnych artykułów.
Odpowiedni design
Kolejną ważną kwestią jest wybór odpowiedniego designu, który będzie nawiązywać do danej marki, a także kolorów, z których składa się logo przedsiębiorstwa. Umiejętnie budowany przekaz sprawia, że informacje na temat danej marki łatwiej zapadają w pamięci odbiorców. Design kalendarza powinien również uwzględniać specyfikę branży, w jakiej dana firma działa.
Najważniejsze informacje
Skuteczne budowanie marki jest możliwe jedynie wówczas, gdy producent kalendarzy umieści w nich jedynie najważniejsze informacje na temat danej firmy. Podstawą są przede wszystkim dane kontaktowe, informacje o produktach, procesach technologicznych, a także o specjalnych ofertach tematycznych.
Reasumując, dobrze zaprojektowany i wykonany kalendarz biznesowy to rozwiązanie, dzięki któremu możliwe będzie skuteczne budowanie marki i jej tożsamości wśród klientów, a co za tym idzie - wzrost sprzedaży.